Зовсім небагато часу тому, в США початку 20 століття підприємці і бізнесмени тільки замислювалися про автоматичний облік продажів, товарного обороту. З'являлися дедалі нові маркету, їх асортимент, різноманітність товарів як і зростав. Першим випадком автоматичної обробки даних вважається перепис населення 1890 року. У її процесі використовували перфокарти - картонні смуги з круговими отворами. Знаходячи їх, спеціальний механічний апарат розпізнавав цифрові дані перфокарт, які були перетворені на код за допомогою відповідного розташування вирізаних кіл (дір).
Витоки автоматизації торгівлі зі сканерами штрих-кодів
Починаючи від цієї події, в Америці стало активно розвиватися питання автоматизації торгових підприємств, - писалися наукові праці, розроблялися проекти техніки. 1932р. - захищена дипломна робота з теми автоматизації супермаркетів . Її автор, Ст. Флінт розкривав ідею здійснення покупок у великих маркетах шляхом внесення до перфокарт кодів. Після цього перфокарта повинна була бути відданою оператору каси, він, використовуючи апарат для зчитування даних, розпізнавав би дані карт. Потім розпізнавати, що вибрав клієнт, апарат давав команду автоматиці, розташованої на складі маркету. І за кілька миттєвостей, конвеєрна стрічка доставляла б замовлення покупцю. Товар при цьому вже автоматично було б враховано. Ця система не вийшла у застосування, тому як був винайдений штрихкод.
Штрихкод та сканери
Сьогодні відомі понад 50 систем
кодування за допомогою штрихів . Найпоширеніший з них, штрихкод EAN включає префікс, сам код і контрольний символ. Існує два види даних кодів. Стандартний, який надається продуктам промислового виробництва, а також код внутрішній, що належить одному підприємству.
Сканери штрих-коду допомагають автоматизувати будь-яку торгівлю, докладніше про ці апарати можна дізнатися в розділі нашого сайту, присвяченому сканерам штрих-коду в якому ви можете скористатися пошуком за характеристиками.
Найпростіший штрих код зустрічається на обгортках товарів, що виготовляються у великих кількостях. Наприклад, візьмемо пляшку води. На такому коді зашифрована інформація про країну, компанію, товар. Якщо товар має сорт, модель, вага, вид, тоді встановлюють різні ШК. Порівнюючи штрих-коди на пляшці Fanta і на цілій упаковці пляшок Fanta, можна побачити різницю. Внутрішній ШК призначений для використання однією установою, розміщують на упаковці з ваговою або штучною продукцією. Цифра 2 зазвичай є першим незмінним символом штрихового коду. Другий ставлять будь-яку цифру від 0 до 9. Компанія має право на штучний товар позначити символом №2, а решту – для вагового. Ваговий ШК включає дані про товарі, і про вагу, а штучний - тільки код товару.
Головне правило: номер штрих коду продуктів масового виробництва може бути унікальним. У жодній країні світу має бути однакових номерів ШК.
Ще кілька днів тому керівництво магазину створювало відділ, де наклеювали позначки на товари. У світі такого вже давно немає. Складно уявити магазин, де облік товару відбувається вручну. Господарі торгових точок тепер замислюються над тим, який сканер купити , а чи не купувати його взагалі.
Скануючі пристрої позитивно позначаються на роботі операторів кас. Щоб вибрати відповідну модель сканера, потрібно знайти відповіді на такі запитання:
- Як часто доведеться зчитувати дані зі штрих-коду?
- Яка потрібна швидкість сканування?
- Чи важлива якість декодування?
- Чи потрібно заощаджувати робоче місце? У цьому допоможуть вбудовані або малогабаритні прилади.
- Чи потрібне ручне сканування ШК? Для отримання даних із товарів різних розмірів може знадобитися ручний сканер.
- Чи потрібні додаткові можливості?
Поділитись новиною у соцмережах
Коментарі користувачів до статті "Цікаве про історію штрихового кодування"